SEO / Søgemaskineoptimering

SEO kort fortalt går ud på at jeres potentielle kunder finder frem til jer før de finder jeres konkurrenter. SEO eller søgemaskineoptimering handler kort at godt om at optimere jeres hjemmeside, så siden for så vidt det er muligt placeres så højt, som muligt i de organiske søgeresultater, hvilket selvfølgelig helst skal være i toppen af side 1. Og placeringen skal selvfølgelig også gerne være indenfor de søgeord søgefraser, i ønsker at blive fundet under. 

SEO står for

SEO står for Search Engine Optimization, i mere daglig tale kaldes ofte for søgemaskineoptimering. Des højere jeres organiske placering er på Google, jo større vil jeres chance være for, at jeres kunder finder jeres hjemmeside. Men hvad er så SEO? På denne side vil vi give jer indsigt i, hvilke essentielle elementer vi arbejder med inden for søgemaskineoptimering herunder onpage SEO og linkbuilding. Kvalitetsbevidst og serviceminded søgemaskineoptimeringseksperter i Kolding og resten af Trekantsområdet. 

Hvad er SEO ?

SEO betyder Search Engine Optimization. SEO eller søgemaskineoptimering handler kort at godt om at optimere jeres hjemmeside, så siden for så vidt det er muligt placeres så højt, som muligt i de organiske søgeresultater, hvilket selvfølgelig helst skal være i toppen af side 1.

LÆS OGSÅ: Metoden er dynamisk

SEO genererer mere trafik

SEO kort fortalt går ud på at jeres potentielle kunder finder frem til jer før de finder jeres konkurrenter. Des højere jeres organiske placering er på Google, jo større vil jeres chance være for, at kunder finder jeres hjemmeside. En vellykket online markedsføring kommer ikke uden om SEO. 

LÆS OGSÅ:  Hvorfor SEO ?

 

Den organiske SEO

Derfor er det vigtigt i gør jer gode tanker om hvilke søgeord i gerne vil findes under. Når i kender jeres søgeord, laver vi en søgeordsanalyse for at se hvilke af disse ord, der er høj eller knap så høj konkurrence på, og optimere så jeres hjemmeside onpage herefter. Med den organiske SEO slipper i på sigt for at bruge masser af reklamekroner på betalt annoncering.

EN TOPPLACERING PÅ GOOGLE KOMMER IKKE AF SIG SELV

I er med garanti klar over at man ikke bare kan bygge en nye hjemmeside, og så ligger siden i toppen af Google. Det tager tid at opnå de organiske placeringer. Man skal optimere på en langsom, men sikker måde. Både på selve hjemmeside med tekster, overskrifter, titler etc, men også eksterne referencer fra andre hjemmesider (linkbuilding).

Innovation og forandring

Indenfor SEO sker der hele tiden noget nyt. Google opdaterer og justerer hele tiden deres tilgang til relevans indenfor søgninger. Deres primære mål, vil altid være de bedste søgeresultater for deres brugere. Derfor er det faktisk svært at skabe resultater hvis man ikke er konstant opdateret på udviklingen.

Google bestemmer

I Danmarks står Google for omkring 95 % af danskernes søgemaskinetrafik. Google størst og det er de også i resten af verden. Når dit marked kun er det danske, så kommer i ikke udenom Google søgemaskinen. Det er nok også derfor det i daglig tale kaldes Google-optimering, og ikke SEO.

Indholdsrige tekster

SEO er meget mere end tekniske justeringer. Godt velskrevet indhold er mindst ligeså vigtig for gode placeringer i Google. Sørg for du har noget på hjertet når du skriver dine tekster. For tyndt indhold straffes af Google.

SELVE SEO-ANALYSEN

Selve SEO-analysen danner, som udgangspunkt grundlaget for den nye strategi  Hvis i ikke har justeret jeres hjemmeside de sidste par år, er det sket en masse siden sidst, i har søgemaskineoptimeret. Vi anbefaler derfor til enhver tid at i tegner et abonnement hos en SEO specialist, så i får jeres hjemmeside og jeres søgeord under konstant lup. Der kan nemlig ligget et kæmpe uudnyttet potentiale ved at udnytte den nye viden og optimering på jeres hjemmeside. Vi bruger blandt andet dette værktøj til SEO analysen.

Relevante søgeord

Hvis i vil være synlige søgemaskinerne, kommer i ikke udenom, at der skal kigges grundigt på, jeres relevante søgeord, i gerne vil rangere højt på. Uden en detaljeret plan for hvilke søgeord jeres hjemmeside skal findes på, er det umuligt at optimere jeres side til en højere ranking i relevante søgninger, uden disse. Det stiller nemlig krav til, at jeres søgeord benyttes på hjemmesiden. Har i ikke taget forbehold for dette, vil Google ikke kunne klassificere, en specifik side skal rangere på et givent søgeord.

SEO-investering

Når i nu vælger at bygge jeres SEO-investering op omkring de søgeord, i har valgt, giver det jo god mening at sige de fungerer, som fundamentet i selve SEO-arbejdet. I kan derfor ikke komme nogen vegne uden en solid søgeordsanalyse, så i kender konkurrencen på hvert ord. I skal huske jeres konkurrenter også har fokus på de samme søgeord, derfor er det vigtigt i ser jeres SEO-investering, som en kontinuerlig proces, der er under konstant udvikling.

De organiske resultater (de ikke betalte)

De organiske resultater er uden diskussion de resultater, der bevidsthedsmæssigt hos alle, der benytter Google indlagt med den største troværdighed end de betalte resultater (cpc), også kaldet Adwords-annoncer i toppen eller bunden af søgeresultaterne.  Det stiller naturligvis også krav til kontinuerlig optimering af siden, så den matcher søgemaskinernes nye krav.

DEN MEST OPTIMALE STRATEGI

Det er lige præcis her en SEO-analyse af din hjemmeside vil vise på hvilke ord i skal sætte ind, og hvor på siden, der skal optimeres med tekst, links osv. Vi tager udgangspunkt i den nuværende placering i har, så vi kan opnå den mest optimale strategi for, hvordan vi kan få jeres site til at ranke endnu højere på jeres relevante søgeord, der skulle ende med at give jer flere besøgende og potentielle kunder.

INDHOLDSOPTIMERING

De søgeord vi i fællesskab udvælger, der skal konkurreres på skal implementeres i indholdet på jeres hjemmeside. Herunder brødteksten, diverse sidetitler og meta-descriptions samt Alt-tags. Derudover skal der tages hensyn til om det indhold, der ligger på hjemmesiden matcher jeres ønskede målgruppe. Det gavner intet at kende de trafikskabende søgeord hvis den intention brugeren havde med søgeordet ikke forefindes i det relevante indhold.

Analyse af målgruppen

Der er som regel stor forskel på hvordan indholdet bør udarbejdes, helt afhængigt af om det er målrettet f.eks. til studerende eller akademikere. Vi kender en masse værktøjer, vi kan benytte til at vurdere jeres målgruppe ud fra de eksisterende mailinglister eller anden brugerdata man via et website som oftest vil have adgang til. Data som dette er vitalt for at forstå ens brugere og dermed være i stand til at optimere indholdet til dem.

Resultater af søgemaskineoptimering

Resultater af søgemaskineoptimering kan varierer meget. Man skal være tålmodig og målrettet, det kan godt være man ikke ser de største resultater de første 2-3 måneder, men derefter skulle man meget gerne kunne se positive resultater. Vi leverer altid detaljeret rapporter om links vi har lavet, fremskridt dag til dag, så du har styr på din hjemmeside.

Det vi kan gøre er, at fremme din hjemmeside mere for nogle bestemte søgeord som vi har fundet i søgeordsanalysen, du kan selvfølgelig også selv give os disse søgeord. Derefter får vi andre hjemmesider af høj kvalitet til at linke til din hjemmeside med links som “Klik her for at finde en maler”, det vil så få Google til at tro at din hjemmeside har noget med en maler at gøre. Dette var en kort forklaring af processen, der er MANGE flere ting involveret.

SØGEMASKINEN GOOGLE BESTEMMER

I Danmarks står Google for omkring 95 % af danskernes søgemaskinetrafik. Google størst og det er de også i resten af verden. Når dit marked kun er det danske, så kommer i ikke udenom Google søgemaskinen. Det er nok også derfor det i daglig tale kaldes Google-optimering, og ikke SEO.

Hvad er On-Page SEO?

On-Page SEO handler om indholdet og strukturen af din hjemmeside. Indholdet på din hjemmeside som tekst, billeder, og selv links, er en del af hver side. Hver bid af oplysninger, der er en del af din hjemmeside anses for at være ‘On-Page’. Kvaliteten af indholdet samt strukturen eller designet af indholdets layout har en betydelig indvirkning på søgemaskine placeringer af et websted. On-Page SEO er derfor fundamentet i hele SEO-processen. Hvis din hjemmeside ikke er optimeret til dit fag eller område, kan du heller ikke forvente at søgemaskinerne ved hvor du skal vises.

Hvilke forskellige komponenter er forbundet med On-Page SEO?

Hos os er hvert trin af On-Page SEO processen lige vigtig. Her er et par af komponenter i denne proces, der er af vital betydning

Indexing: En ordentlig Indeksering teknik sikrer, at hver eneste side kan findes på din hjemmesiden og er let indekseret af søgemaskinerne. Vi sikrer dette ved at lægge korrekt placerede links på hjemmesiden med de rigtig titler.

Indhold: Indholdet af en hjemmeside er af største betydning. Bortset fra at lokke en potentiel kunde ind i din kundekreds, vil indholdet også spille en central rolle i SEO-processen. Vi sikrer, at indholdet er unikt og SEO-venlig.

Søgeords Placering: Selvom den generelle idé er, at indhold der er rigt på relaterede søgeord, er en sikker metode til at blive bedre placeret, er dette ikke tilfældet. Overdriver du mængden af søgeord kan du også skade søgemaskine placeringer af dit websted. Vi sørger for at du har de vigtigste søgeord i den rigtige mængde og korrekt placeret.

Meta tags: Vi tager meget hensyn til din side titel-tags og beskrivelses tags på hver side. Det er meget vigtigt at den korrekte mængde bruges.

Hjemmesidens Links: Navngivningen af webadresserne påvirker også din On-Page SEO. Din hjemmesides webadresser vil blive navngivet for at få den maksimale eksponering på søgemaskinerne.

Ordentlig Kode: Vores effektive ansatte af designere og udviklere, arbejder sammen for at producere fejlfrie resultater, en nødvendighed for at søgemaskinerne kan læse siderne uden at gå i stå over diverse fejl.

Disse og en lang række andre faktorer, danner vores grundlæggende SEO metoder, og alle trin er utrolig vigtige for at du får den rette og højeste placering i søgemaskinerne.

Seo ændrer sig hele tiden

Seo ændrer sig hele tiden Seo ændrer sig hele tiden - SEO har ændret sig meget i de senere år. Søgemaskinerne (fx. Google) er blevet mere intelligente, og lader sig ikke, i samme omfang som tidligere, narre af et overvældende brug af nøgle søgeord i indholdet på en...

Hvad er SEO

Søgemaskineoptimering (Hvad er SEO) Hvad er SEO - Søgemaskineoptimering (på engelsk: Search Engine Optimization, forkortes SEO) er en metode eller et værktøj, hvormed man kan fremme en websides placering i diverse søgemaskiner. SEO er optimering af teknik, indhold og...

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering også kendt som SEO Søgemaskineoptimering også kendt som SEO (search engine optimization) er en process man laver for sin hjemmeside så den vil klarer sig bedre i Google og som mål ligge nr. 1 i forskellige søgeord, der vil skaffe de rette...

Lav budget SEO

Når de fleste snakker om SEO Når de fleste snakker om SEO tænker man straks smarte fancy IT fyre og betragtelige summer. Der er en vis sandhed over det. SEO i dag er et sofistikeret marked der kræver en enorm mængde ekspertise. Derudover kræver dybdegående SEO også...

Søgeoptimering

Internettet er et af de vigtigste redskaber Søgeoptimering - Internettet er et af de vigtigste redskaber, når mulige kunder og samarbejdspartnere skal finde potentielle leverandører af bestemte produkter eller ydelser. Og her bliver søgetjenester eller søgemaskiner en...

Sådan arbejder vi med den organiske SEO

SEO arbejdet handler i bund og grund om at gøre jeres hjemmeside relevant i forhold til de søgeord eller søgninger, de forskellige brugere foretager sig. Det handler også om at skabe en hjemmeside der fremstår tillidsfuld og brugervenlig også i forhold til jeres konkurrenter. Med dette fokus vil jeres side flytte sig positivt i søgeresultaterne.

Selve SEO arbejdet består i flere mindre dele:
  • En søgeordsanalyse
  • En teknisk analyse af hjemmesiden
  • Fornyelse og optimering af indhold på siden
  • Linkbuilding – forøgelse af autoriteten af jeres hjemmeside

    Første del af SEO arbejdet

    Efter vi har haft den første kontakt og i har bedt os gå igang med SEO arbejdet, er det første vi kigger på :

    • Vi foretager en grundig Søgeordsanalyse
    • Herefter laver vi en teknisk SEO analyse
    • Vi tjekker også for tekniske fejl og mangler
    • Vi laver også en gennemarbejdet konkurrent analyse
    • Til sidst udarbejder vi den endelige SEO strategi og plan

      Anden del af SEO arbejdet

      I anden fase af forløbet arbejder vi løbende med hjemmesiden, hvor vi blandt andet tester, optimerer og overvåger. Her der arbejder vi med:

      • Onpage SEO optimering
      • Optimering af indhold på siden
      • Oprettelse af nye blog indlæg
      • Eksterne Links – Linkbuilding
      • Overvågning og rapportering til jer

Vi tilbyder et SEO kursus – læs med

 

Den stabile kilde af besøgende

Søgemaskineoptimering er nok den bedste reklamering på lang sigt. Den sikrer dig stabile besøgende jævnt fordelt på alle dage, alle måneder og muligvis i mange år. SEO som er forkortelsen, starter sådan set med en søgeordsanalyse, tekstoptimering (On-Page) og til sidst Off-Page som er selve link bygningen.

Søgemaskineoptimering er meget kompliceret og der er over 200 faktorer der bestemmer hvor din hjemmeside skal ligge i søgemaskinerne.

Søgemaskineoptimeringen indeholder:

  • Link bygning af høj kvalitet
  • Opsætning af søgemaskinevenlig URL´s
  • Kontrol af On-Page faktorer
  • Resultat Analyse
  • LIVE Overvågning af din hjemmesides fremskridt

 

Hvorfor skal søgemaskine optimering begynde med hjemmesidens design?

Nogle SEO nødvendigheder, kræver kompromiser på hjemmesiden struktur og opbygning, som tema og CMS-system valg, så det er lettere at opstille dette fra begyndelsen.

Hvad er duplikeret indhold?
Ens eller lignende tekster er duplikeret indhold. Hver side er skannet af søgemaskiner til at bekræfte indholdet er relevant og unikt, hvis en side er lig med en anden på mange måder, så vil en af dem bliver kasseret, den side der først registrede indholdet vil være den tilbageværende hjemmeside.
Hvad gør søgemaskiner for at fjerne duplikeret indhold?
Søgemaskiner stræber efter at gøre internettet så simpelt som mulig for deres besøgende, så hvis 2 ens hjemmesider bliver fundet på en søgning, så vil den ene automatiske blive fjernet, resten kasseres. Derfor er det vigtig at dit indhold er unikt.
Hvorfor skal man bygge Links?
Link bygning gøres ved at tilføje din hjemmeside url på andres hjemmesider, så de linker til dig. Links er punkter i popularitet. Jo flere point, jo højere kommer du i søgemaskinerne, jo højere du kommer, jo mere er du set og besøgt, jo mere du er set og besøgt, jo mere sælger du. Det er meget simpelt.
Hvilke links er så gode links?
Gode links er relevante links. Relevant i forhold til hvor meget de supplerer dine produkter og tjenester, og i forhold til deres status på søgemaskinerne. Et godt link er også set på om hvor høj autoritet den side har, som der linker til dig, og hvis selve linket bruger det rigtige søgeord. Et link der siger “Klik for den bedste smør opskrift”, er meget bedre end et link siger “klik her”, da søgemaskinerne vil bemærke “bedste smør opskrift”, og derefter placere din side i søgemaskinerne for dette søgeord.
Hvorfor skal jeg søgemaskine optimere min hjemmeside?
SEO er en af de bedste metoder til at drive trafik og målrettede kunder til dit website. De førende søgemaskiner kan give dig ubegrænset mængde af besøgende på daglig basis. Forestil dig dit website får 10 besøgende om dagen, og omkring 1% af dem, der køber en af dine produkter til 3.000 Kr., det er en omsætning på 9.000 Kr. om måneden. Du kan derefter bestille Søgemaskine Optimering fra os, og efter et par måneder vil din hjemmeside have 1,000 besøgende om dagen, som ikke bare er et drømme tal, det kan sagtens lade sig gøre. Det betyder så at du er gået fra 9.000 Kr. månedlige indtægter til 900.000 Kr. om måneden.

Hvad er Off-Page SEO?

Mens hjemmesidens layout og SEO teknikker er af stor betydning, vil off-page SEO teknikker bidrage til at øge synligheden af en hjemmeside. En omfattende Off-Page SEO-kampagne vil forbedre et websteds placering i søgemaskinerne. Link bygning danner det grundlæggende fundament af denne SEO teknik, samt sociale medier.

Hvor vigtigt er Off-Page SEO?

Søgemaskine Optimering er en delikat proces, der er baseret på varierende parametre. Den fælles faktor der binder dem alle, er brugen af relateret link bygning af høj kvalitet. Hos os sikrer vi, at hver metode vi bruger som en off-page SEO teknik er etisk og fremmer dit websted, på den bedst mulige måde. I sidste ende er det jo vores kunders tilfredshed der forbedrer vores egen.

Hvad er de forskellige metoder til Off-Page SEO?

Hos os, udfører vi en række teknikker og strategier, til en effektiv og etisk Off-Page SEO-kampagne. De rigtige forbindelser i alle de rigtige steder på internettet sikrer, at din hjemmeside vil opnå højere placeringer i søgemaskinerne og også blive der.

Sociale Netværk: Sociale Netværker er blandt de vigtigste i privat såvel som erhvers kommunikation i dag. Vi sikrer, at dit website er godt repræsenteret gennem dette medium.

Blogging: Et kraftfuldt værktøj på listen over seo teknikker, blogging er et centralt element i en off-page SEO-kampagne. Vi sikrer, at dine artikler ikke kun skrevet for at opnå optimale resultater i søgemaskinerne, men også fremmes på den rigtige måde og på de rigtige steder, så din besøgende også får noget ud af det.

Artikel Marketing: En rigtig god måde at fremme din hjemmeside på, er at placerer links i dine artikler til gode kilder eller informationer på din egen hjemmeside. Du vil både få flere besøgende og bedre placeringer i søgemaskinerne.

Link Bygning: Hos os udfører vi en række link bygningsteknikker som Link Udveksling, Link Baiting og Kryds Linkning, som er relateret til din hjemmeside. 

 

Disse, samt en række andre teknikker danner vores Off-Page SEO proces hos os, vi skaber dermed det rigtige grundlag for  din hjemmeside.

Over 90% af alle søgninger kommer fra Google

Idag er det sådan at en Dansk hjemmeside eller webshop får over 90% af søgetrafikken fra Google. Af den grund laver vi det meste af vores optimering med hovedfokus på Google.

200 signaler når de skal ranke et website

Google har flere gange været ude og sige at de i deres ranking system kigger på mere end 200 signaler når de skal ranke et website. Googles primære funktion er at levere det bedste søgeresultat for sine brugere. Google forsøger direkte at tyde sig frem til søgerens intention med søgningen. Hvis Google oplever at søgeren søger svar på et givent problem vil søgeresultatet ende ud med artikler om emnet. Oplever Google at den søgende leder efter et bestemt produkt eller en ydelse vil søgeresultatet med garanti fremvise nogle specifikke produkter eller ydelser. 

Når folk søger

Når folk søger på Google har de enten et erkendt behov der skal stilles eller et problem de søger en løsning på. I sådan et tilfælde kender den søgende løsningen eller produktet endnu. Derfor er det her i kan ramme jeres potentielle kunder der hvor de er købsmodne og igennem jeres produkter eller services på hjemmesiden vinde deres tillid. 

SEO optimeret hjemmeside

Hvis den søgende allerede er købsmoden og ved hvad de søger efter kan SEO hjælpe med at ramme dine kunder hvor det tæller. Det er måske lige præcis jeres hjemmeside de søger. På Google er det derfor ligegyldigt om du er lille eller stor alle virksomheder med en godt SEO optimeret hjemmeside har chancen for en god placering i søgeresultaterne.

Hvad kan vi så tilbyde jer?

Vores team har fokus på at skabe resultater for vores kunder og deres virksomheder. Vi arbejder med SEO på en 100% gennemsigtig måde. I vil modtage rapporter fra os, så i kan følge med i udviklingen af jeres placeringer på jeres respektive søgeord. Når i kontakter os vil vi indlede en dialog om jeres behov for søgeoptimering og hvilke justeringer vi vurderer er nødvendige, der skal laves på jeres hjemmeside både on-page på sitet og off-page (den såkaldte linkbuilding).

Vi brænder for det!

Passion for SEO og Webdesign er nøgleordet her

Super effektiv markedsføring

  • SEO er en super effektiv markedsføringskanal, hvis man vil øge sin omsætning.
  • SEO sikrer jer nogle super gode placeringer, hvilket selvfølgelig påvirker jeres omsætning.
  • SEO er en effektiv og langtidsholdbar løsning.
  • Du matcher de brugere, der allerede søger efter det produkt eller service i tilbyder.
  • Prisen bliver jo ikke høj, når det samtidigt bringer flere besøgende til dit website eller webshop.
  • Du herigennem flere konverternde. Og du behøver ikke betale Google pr klik.

Skal vi drikke en kop kaffe?

SEO er og bliver en videnskab. Men om man vil det eller ej, så er det kommet for at blive. Det er den nye form for markedsføring. Vi kigger gerne forbi og tager en snak med jer om SEO og forklarer på en fornuftig og forståelig måde, hvad vi gør når vi sætter vores SEO eksperter på jeres online tilstedeværelse. Vi er jeres samarbejdspartnere og jeres succes er også vores succes.

Email

mail@asmussenmedia.dk

Telefon

+45 42679011

Addresse

Jernbanegade 18H 

Twitter

@asmussenmedia