+4542679011 mail@asmussenmedia.dk

Google Adwords kursus

Lær alt om søgeordsmarkedsføring på Google Adwords kursus.

Google anvender på dansk udtrykket søgeordsmarkedsføring. På engelsk hedder det Search Marketing eller Search Engine Marketing, deraf forkortelsen SEM. Google Adwords kaldes også sponsorerede links.
Google Adwords er af typen Pay Per Click annoncer, som forkortes PPC, da man jo kun betaler hver gang der klikkes på dine annoncer.

Kursusleder: René Asmussen
Kurset afholdes på dansk, men kan bestilles som lukket kursus på engelsk.

På vores Google Adwords kursus får du bl.a. svar på følgende spørgsmål

  • Hvad er Pay Per Click markedsføring?
  • Hvorfor er Google Adwords så effektivt?
  • Hvordan starter jeg Google Adwords kampagner ?
  • Hvordan finder jeg søgeord ?
  • Hvordan skriver jeg en Adwords annonce ?
  • Hvordan optimerer jeg mine kampagner ?
  • Hvad er Return of Investment (ROI) ?
  • Hvad er Google Quality Score ?
  • Hvad er Adwords Søgenetværk ?
  • Hvad er Adwords Indholdsnetværk ?
  • Hvorfor er angivelse af negative nøgleord vigtigt?
  • Hvorfor er det ikke altid bedst at være nr. 1 ?
  • Hvad er Google Analytics ?
  • Hvad er CTR ?

Search Marketing – Søgeordsmarkedsføring

Search Marketing eller Search Engine Marketing (SEM) er et begreb som primært er Online reklame / Internet annoncer via Google Adwords. Google kalder det på dansk søgeordsmarkedsføring, men de kaldes også sponsorerede links, sponsorlinks, Pay Per Click eller PPC markedsføring.

Der er tale om små rubrikannoncer som vises i Google’s søgeresultater og på deres partnersider. Et klik på annoncen og brugeren lander via linket på en side på din hjemmeside. Den side som brugeren lander på kaldet vi Landingssiden.

En af de store fordele ved PPC markedsføring er, at du kun betaler for selve klikket – og altså ikke selve visningen, som man jo ellers gør, hvis man annoncerer i avisen.

En anden stor fordel er, at det i princippet kun tager få minutter at sætte en ny kampagne i gang. Google Adwords er derfor perfekt til at teste markedsføring af nye produkter og koncepter af hurtigt og billigt. En test i en avis vil tage flere uger at få resultatet af og koster måske tusind gange mere.