SÅDAN ØGER I JERES ONLINE TRAFIK MED PINTEREST
Den hurtige To-DO liste:
- Opret egen opslagstavler.
- Find top 10 indenfor jeres branche.
- Udvælg ambassadører med mange pins og like deres indhold. Link tilbage til produkt sitet. 80% af
- Indholdet på pinterest er ”repins” delt af andre.
- Skab originalt indhold for øget opmærksomhed.
- Del video, infographic, tekst på en farvet baggrund – jo simplere jo bedre.
Tilføj altid et link til dit billede efter det er lagt op. Linket skal komme fra jeres webside. Guides og tips oplever en 42% større klik rate end almindelige pins. Folk elsker at lære og dele værdifuld indhold. Tænk på hvilken information jeres kunder vil finde værdifuld og del den. Kommenter på de mest populære pins
Guides og Tips
Del ud af noget viden, eks skriv om jeres særlige produkter/ ydelser og link til den.
skriv tips og tricks til jeres målgruppe – og del dem.
Teknisk:
Websiden skal valideres igennem pinterest – så der fremkommet et flueben på alle pins.
for optimal deling anbefales det at dele indhold imellem kl 14-16 og igen kl 20-01.
Tjek dine settings – ”search privacy” skal være sat til at google kan indexsere indholdet.
I kan tilføje en ”Pin IT” knap til websiden – koden kan i få fra pinterest websiden
Online tool til at se hvad der er blevet pinned – http://stokedseo.co.uk/2012/08/15/pinterest-bookmarklet/
Indhold i Pins
Lav en ”teaser” pin
kort tekst over et simpelt billede, der forklarer hvad man kan lærer på websiden/linket.
Eksempel hvis man tilbyder byggematerialer:
”sådan bliver du en bedre arkitekt”
”5 ting som alle håndværkere glemmer”
”Sådan holder du budgettet i et husbyggeri”
(du behøves ikke lærer dem noget nyt i denne pin, blot vække deres nysgerrighed)
Brug keywords eller emner i titlen som er meget populære lige nu, giver en 94% øget klik frekvens
hvad er meget oppe i tiden, hvad snakker alle om lige nu?
Inkludere CTA tekster skaber 80% øget klik frekvens.
”klik her” kommenter under billedet” del dette pin” også gerne et CTA i billedet.
fortæl dem hvad du gerne vil.
Emner
Opret en konkurrence på pinterest, hvor deltagere skal pinne billeder fra websiden, eller dele pins fra siden. Jetsetter – oplevede en stigning på 150% i deres webtrafik.
vinderen er den der har delt materialet med flest eller været mest aktiv.
Deres board har flest følgere eller flest repins. Tilføj både websiden + hashtags.
Du kan bruge 500 tegn, men hold det omkring 50-150 tegn.
Pinterest driver mere webtrafik end Bing og Twitter.
Tilføj webnavnet eller firmanavnet til billedet.
Lav billeder serier med målgruppen med citater omkring fejl, sucess og ”prøv igen” eller sjove episoder på arbejdspladsen.
Segmenter – find de mest aktive personer og deltag i deres kommentarer – kun få kommentere direkte igennem pinterest og på dem måde får du bloggerens opmærksomhed. Derefter kan du tage dialogen over på mail eller andre medier. Top 3 punkter over hvordan i bedst påvirker de tunge bloggere:
Samarbejde – hvordan kan jeg udvikle et langvarigt forhold ?
kan jeg tilbyde en række gæsteindlæg ? kan jeg lave en konkurrence?
Vær præcis – bloggere har travlt, så vær præcis I hvad du ønsker af dem.
pin dit indhold, skriv et gæsteindlæg, eller et interview?
Indhold – er mit indhold unikt og skaber værdi ? er det informativt eller underholdende. Er det relevant for målgruppen.
Bed dem høfligt skrive lidt på jeres pins.
En anden og tungere gennemgang af pinterest finder i her :
Den professionelle tilgang kan købes her http://www.gopixel.me/pricing
Læs også: