+4542679011 mail@asmussenmedia.dk

Som webshopejer bør så meget af din tid som muligt gå på at udvikle din forretning, markedsføre den, skabe mere salg og få flere produkter ind.

Den tid du selv bruger på at pakke pakker, sætte frimærker på og besvare kundehenvendelser i udvikler forretningen sig nemlig ikke.

Sidder du ikke med en ordrelabel lige nu vil vi gerne på vi give dig 3 simple, men smarte måder at skabe mere salg i din webshop på.

Ønsker du mersalg i din webshop?

Tilbyd gavekort

Undertiden vil en person sidde på din shop med et ønske om at købe noget som gave – men uden at være helt sikker på, hvad der egentligt skal købes.

I det tilfælde er det godt at kunne tilbyde et gavekort i stedet for. Du tænker måske at gavekort fortrinsvis sælges på gavekortportaler, men sådan behøver det ikke at være (du kan selvfølgeligt også tilbyde dine egne gavekort på sådanne portaler, der er link til en herover, og måske øge dit salg endnu mere).

Med et gavekort får du alle pengene ind med det samme. Hvis gavekortet bliver brugt er det fint og hvis ikke er det blot endnu bedre for dig som virksomhed, da du jo fortsat har fået pengene.

Lad være med at være en idiot – sæt ikke en kort udløbsdato, hvis nogen overhovedet, på dit gavekort. Lad folk bruge det når de ønsker det.

Senere betaling

Ved hjælp af apps som Viabill er det muligt at lade dine kunder betale for deres varer senere. Det betyder dine kunder kan nå at få løn, feriepenge eller hvad der står i vejen for at de køber lige nu. Du giver kredit i et par uger, men får til gengæld flere ordrer ind.

Samlet set næppe en dårlig forretning for dig.

Det koster en smule at benytte sig af Viabill eller lignende, men det er et beløb, du kan lægge oveni prisen for varen således kunden i sidste ende betaler et mindre beløb for kreditten. Det ses også hos bl.a. Hungry og Just-Eat, hvor du altid kan betale for din fastfood et par uger senere end den faktisk er købt.

Remarketing

Ved at annoncere overfor besøgende der kender dig i forvejen har du mulighed for at opnå konverteringsrater, du ikke normalt kan drømme om hos Facebook eller med AdWords.

Ved hjælp af cookies kan du ”stalke” dine potentielle kunder rundt omkring på nettet med annoncer for de varer, de allerede en gang har kigget på. Det er smart og skaber resultater.

Du kan læse mere om remarketing og opsætning af samme, testresultater og mere her.