Responsive Websites
Kort sagt er landing page et website, som en besøgende kan nå frem til eller “lande” på. Men når man snakker landing-/ destinations-sider inden for markedsføring og reklame, er det mere almindeligt at omtale en landing page som værende en enkeltstående website, der er designet til en enkelt fokuseret mål, og som adskiller sig fra dit primære website.
Det betyder, at din destinationsside bør have navigation der linker det til din primære hjemmeside. Den væsentligste formål til dette er, at vejlede brugeren mod dine bestemte konvertering mål.
Typer af Landing Pages
Der er 3 grundlæggende typer af landing pages, ”klik igennem”, ”niche” og ”lead-generering”
Klik igennem
Klik gennem-sider har (som navnet også antyder) som mål, at motivere den besøgende til at klikke videre til en anden side. Typisk kan de anvendes som e-handels-tragte, dvs de kan bruges til at beskrive et produkt eller tilbud tilstrækkelig detaljeret til, at brugeren motiveres til en købsbeslutning.
Alt for ofte er f.eks. banner trafik rettet direkte mod indkøbskurv eller registrering-sider. Det fører til dårlige konverteringer, da annoncen ikke giver tilstrækkelige oplysninger til at træffe en beslutning. Her kommer landing sites ind i billedet.
Niche-site
Et niche-site er en type landing sites der bruges, hvis man af den ene eller anden grund ønsker at taget et del-produkt væk fra hovedsitet og give det sit eget domaine og leverum.
Lead Generation
Lead Generation -sider bruges til at fange brugerens data, såsom et navn og email-adresse. Det eneste formål med siden er at indsamle oplysninger, der vil give dig mulighed for at markedsføre til og forbinde dig med en kunde. Denne type landing-sider indeholder normalt en formular, som brugeren skal udfylde. Som tak kan brugeren så få adgang til visse oplysninger, prøveversioner eller rabatter.
Læs mere: