+4542679011 mail@asmussenmedia.dk

kom godt i gang med din markedsføring

Er du i gang med at etablere din egen virksomhed?

… Eller måske du har været i gang i en længere periode? 

Ligegyldig hvor længe du har været i gang med din virksomhed, er der mange ting som du skal være opmærksom på med hensyn til din markedsføring.  

Målgruppe, kerneværdier og budskab er 3 ting som, i min verden, er meget vigtigt når man skal markedsfører sin virksomhed. Liget meget om du vil markedsføre dig online eller ej. 

Det gælder om at have styr på de 3 ting, således at du skaber den rette harmoni og balance i din markedsføring.

Tak til fotografen

Målgruppe 

Det er vigtigt at du som virksomhed har styr på hvem din målgruppe er.

Når du har styr på din målgruppe er det nemmere for dig at markedsføre dig.

Med en målgruppe ved du hvem du skal sælge dit produkt til, og hvem det er at du skal kommunikere til igennem din markedsføring.

Kerneværdier

Det er vigtigt at man som virksomhed ved hvad sine kerneværdier er.

Hvad er det at du er god til? Hvad er dine værdier som virksomhed?

Dine kerneværdier er det du skal markedsfører dig på.

Budskab

Det er vigtigt at have styr på sit budskab.

Sit budskab i den forstand, at du som virksomhed skal have styr på hvad det er at du vil udtrykke.

Hvad er det for nogle signalere du vil sende med din markedsføring.

Hvad er budskabet med dit produkt? At gøre børn glade? Eller at redde hele verden? ;- )

Nu er du klar til at markedsfører dig

Når du har styr på din målgruppe, dine kerneværdier og dit budskab har du et godt og solidt grundlag for at udføre din markedsføring på bedste vis.

Idet at du ved hvem din målgruppe er, ved du som virksomhed hvem du skal sælge dine kerneværdier til. Dit budskab er at sælge dine kerneværdier til din målgruppe.

Med andre ord har du altså en  mål at gå efter. Et mål i den forstand at du skal fange din målgruppes interesse med dine kerne værdier.

Du skal overbevise dem om, at de skal købe lige præcist dit produkt.

Der er mange, ude i den store verden, som der sælger det samme produkt som dig. Dine kunder køber ikke dit produkt, men dig og den service du yder for dine kunder. Det er derfor alfa omega at du formor at skabe værdi for dine kunder, således at de vælger dig frem for dine konkurrenter.

Må jeg hjælpe dig med din målgruppe, kerneværdier og budskab? 

Således at du kan skabe balance og harmoni med din markedsføring.