+4542679011 mail@asmussenmedia.dk

Nu når du har lavet din tilpassede kanal, er det tid til at oprette en adsense annonce korrekt. Vælg Mine Annoncer derefter Annonceenheder og Ny Annonceenhed.

Du starter med at vælge et navn til annoncen. Da jeg har annoncer på flere hjemmesider og flere annoncer på hver side, skriver jeg hjemmesidens navn efterfulgt af størrelse på annonce så jeg kan kende forskel på de forskellige annoncer.

Annoncetyper

Efter navn, skal du vælge hvilken annonce du vil lave. De mest populære typer af adsense annoncer er.

  • 728×90 Leaderboard – Horisontalt banner
  • 300×250 Mellemstort rektangel
  • 336×280 Stort rektangel
  • 160×600 Skyskraber – Vertikalt banner

Personligt har jeg haft bedst succes med skyskraberen, men prøv dig frem og se hvad der virker bedst for dig. Du kan se den fulde oversigt over adsense annoncer her
Herefter skal du vælge om annoncerne skal være tekst annoncer, billede annoncer, eller en blanding.
Jeg har fået flest klik når jeg har brugt tekst annoncer og det er også det jeg kan fornemme andre har bedst erfaring med. Grunden til tekstannoncer virker bedst, er at der efterhånden er så mange billede reklamer på alle hjemmesider, at vi er blevet blinde overfor dem og derfor ikke klikker.

Backup Annoncer

Hvis du har en blog der omhandler et emne, der måske ikke er så mange annoncører til, kan Google godt have svært ved at finde reklamer til din blog.
Hvis der ikke er annoncører til dine adsense blokke, sætter google reklamer på for velgørende organisationer. Selvom det måske er rart at støtte et godt formål, får du altså ikke penge når dine besøgende klikker på disse reklamer. Derfor har du mulighed for at sætte backup annoncer på fra andre affiliate programmer du er medlem af, ved at sætte en URL ind der linker til disse annoncer.
Jeg har aldrig oplevet at Google ikke har kunnet finde reklamer til mine hjemmesider, så jeg ved ikke hvor nødvendigt det er at lave backup annoncer. Jeg har ikke selv brugt det.

Tilpassede Kanaler

I sidste blogpost, viste jeg hvordan man lavede  tilpassede kanaler. For at vi kan måle CTR, CPC osv på annoncen. skal vi tilføje den tilpassede kanal til den annonce vi er ved at lave. Vælg den kanal du skal bruge og tryk Tilføj

Annoncestil

Til sidst skal du designe dine annoncer. Du kan vælge et annoncelayout som Google foreslår, men jeg synes det er bedst at bruge Tilpassede Indstillinger hvor du selv kan vælge farve på overskrift, baggrund og farven på dine links. Dermed har du mulighed for at lave dine annoncer på en måde der gør at de falder ind med de farver din blog eller hjemmeside har og dermed giver flere hits.
Når du trykker Gem og hent kode, får du den kode du skal sætte ind på din hjemmeside.