+4542679011 mail@asmussenmedia.dk

Den bedste søgeordsoptimering

Markedsføring på søgemaskiner – Langt størstedelen af alle informationer om firmaer, produkter, serviceydelser m.m. hentes i dag via Internettet. Det er derfor af afgørende vigtighed at være synlig på Internettet.

Lad et professionelt webbureau stå for jeres hjemmeside

En flot hjemmeside gør det ikke alene – folk skal også ledes dertil. 

Antallet af Internetsider består i dag af mere end 3 milliarder sider – et antal som forventes fordoblet allerede inden for det næste år. For at finde frem til den vare eller serviceydelse, som søges, benytter mere end 85% af Internettets brugere i dag en søgemaskine (Google, Yahoo, Kvasir, Jubii, Altavista etc.).

Der findes med andre ord meget relevant trafik at hente via søgemaskinerne – men kun hvis du er blandt de første 20-40 resultater ved en søgning. Er din hjemmeside placeret længere tilbage, opnår du kun minimal trafik ad denne vej.

Hos os mener vi, at det som er værd at gøre, er værd at gøre ordentligt. Hvis man har en website skal den synliggøres og markedsføres målrettet overfor potentielle kunder.

Skab blikfang med en god overskrift

Priser for søgemaskineoptimering

Prisen afhænger dels af antallet af ord som ønskes optimeres, dels af antallet af lande, man ønsker at profilere sig i. Alle aftaler inkluderer 1 års vedligeholdelse. 

Herefter kan man tegne en servicekontrakt, der sikrer overvågning og vedligeholdelse af virksomhedens topplaceringer. Derudover giver det løbende mulighed for tilføjelser og ændringer af søgeord.

Pressemeddelelser kan meget sjældent stå alene

Valg af søgeord

Vælg søgeord der tiltrækker de rigtige besøgende – Et søgeord er en betegnelse for de ord som din målgruppe anvender, når de søger efter det din virksomhed har at tilbyde.

Tendensen viser, at folk søger mere og mere specifikt for dermed hurtigere at finde det mest korrekte link. For at nå ud til flest mulige i din målgruppe skal flest mulige af de søgeord som målgruppen anvender være med på din nøgleordsliste. Herunder varemærker, serviceydelser, produktnavne, faggrupper og begreber.

Hver enkelt side på dit website vil være relevant i forhold til bestemte nøgleord. Det er vigtigt, at der er en stor sammenhæng mellem de nøgleord du vælger og de sider de knyttes til.

Markedsføring på søgemaskiner

Udvælg dine søgeord

Når du skal udvælge dine nøgleord skal du sætte dig i brugernes sted. Du skal forestille dig, at du selv søgte efter det, du har at tilbyde: Den service, de produkter eller det budskab du forsøger at sælge. (Markedsføring på søgemaskiner)

Det er ikke altid helt let. Det er derfor en god ide at få hjælp fra kolleger og kunder.

Spørg dem hvad de ville skrive i en søgemaskine, hvis de skulle finde det, din virksomhed tilbyder. Skriv alle forslag ned – både enkelt ord, små søge-sætninger og ordkombinationer.

Husk at få følgende med … 

  • Virksomhedens navn, binavne, alle kaldenavne og varianter af disse 
  • Alle produktnavne (såfremt du har ret til at anvende navnene), og variationer af disse 
  • Alle direkte relevante generiske begreber (f.eks. bil, hus, båd), og variationer af disse 
  • Navne på lokaliteter hvor virksomheden arbejder hvis dette er relevant. 
  • Kombinationer af ord – ikke alle søger med kun 1 ord, nogle bruger 2 eller 3

Hvad er SEO og hvordan gavner det din hjemmeside?

Hvad kan vi så hjælpe med?

Vi arbejder med målrettet kommunikation på Internettet. Vi er en af Danmarks store udbyder af Internet trafik – trafik som genereres via søgemaskine-optimering og via de mere end 4000 generiske domænenavne, som Vi ejer.

Vi er et søsterselskab til medievirksomheden Multan a/s, som udgiver en lang række magasiner og fagtidsskrifter. 

Agile og Scrum

Valg af de vigtigste søgeord

Vores medierådgivere er uddannet til, i samarbejde med kunden, at finde og teste søgeord. Valget af de rette søgeord, som potentielle kunder vil søge på, er grundlæggende for at opnå et godt resultat.

Optimering af undersider: 
Vi udvikler og tilretter virksomhedens website til de respektive søgeord, således at hver underside udelukkende er optimeret med relevante søgeord i forhold til sidens indhold. 

Registrering på søgetjenesterne: 
Vi sørger for, at hovedsiden samt relevante undersider bliver registreret på de relevante søgemaskiner og søgeindexer. 

Rapportering: 
Vi kontrollerer løbende, hvilke placeringer virksomhedens website opnår på de valgte søgeord på søgemaskinerne. 

Topplaceringer/Referencer: 
Vi har indtil i dag sikret over 500 topplaceringer på danske såvel som internationale søgemaskiner. 

Af konkurrencemæssige hensyn offentliggøres disse virksomheder ikke. Eksempler på topplaceringer vises individuelt alt efter virksomhedens branche.

Hvor kan man optimere Virksomhedens websiteVi har adgang til at optimere website på stort set alle førende søgemaskiner i verden. Man bør dog kun optimere ens website i lande, der er aktuelle for ens firma. 

Teknologier indenfor området

Hvilken garanti gives?

Vi arbejder hver dag med at forbedre vores kunders placeringer, og resultatet er yderst tilfredsstillende. I alt sikrer vi topplaceringer på mere end 75% af vores tilmeldte søgeord. (Markedsføring på søgemaskiner)

Der kan dog være enkelte ord eller specifikke brancher vi ikke ønsker at optimere af konkurrencemæssige årsager. Dvs. vi har indgået eksklusivitetsaftaler, eller at søgeordet allerede er anvendt af 2-3 andre firmaer.

Øget relevant trafik:

En optimering af ens website på de relevante og mest besøgte søgemaskiner vil øjeblikkeligt skabe en markant øget relevant trafik til ens website og dermed antallet af potentielle kunder. 

Stigningen i trafikmængden vil variere efter antallet af optimeret søgeord og valget af disse. For nogle virksomheder vil en søgemaskineoptimering øge trafikken med 20-30%, mens andre opnår en ekstrem forøgelse på op mod 10 gange det nuværende besøgstal.

Guide til pressemeddelelser

Statistik – Hvorfra får vi vores data?

Antallet af unikke besøg og sidevisninger kan vises via en række forskellige statistik programmer. Det er dog meget forskel på trafikmålingerne alt efter statistikprogram. Hvis man skal have et realistisk billede af antallet af besøg, er det vigtigt at have et godt system. Mange statistikprogrammer viser hits. Dette er ikke antallet af unikke besøg men en sammenlægning af ”elementer” der hentes ned fra firmaets website. Dette antal kan være 4-5 gange højere end det reelle antal besøgende.

Vi henter vores data og statistikker fra: aHrefs.com