SEO er brugbart for de fleste virksomheder
SEO er brugbart for de fleste virksomheder, som ikke har et særligt stort budget til markedsføring, men dog kan man sagtens tale om, hvornår SEO er allerbedst at anvende. Overordnet set er det spørgsmål, hvad der er målet med det. Selvfølgelig er målet konverteringer, men der kan også være kvalitative mål.
Et af disse mål kan være at SEO skal give flere besøgende
Et af disse mål kan være at SEO skal give flere besøgende, som generer mersalg – altså en tilbagevendende kunde, som også kan tiltrække nysalg gennem anbefalinger til venner og familie. Et helt andet er at konkurrere på specifikke produkter. Mange online butikker har ikke et katalog på samme måde som stormagasiner, men hvis de har gode priser på specifikke produkter, kan de dele dem gennem SEO og støtte kampagnen op med Google AdWords.
Hvis man skal have SEO med et kvalitetsresultat, så skal man for det først have en virksomhed, som forstår ens services eller produkter.
Der er ikke nogen specifik tid der er vigtigere end andre, når man laver SEO
Der er ikke nogen specifik tid der er vigtigere end andre, når man laver SEO, med mindre det drejer sig om sæsonvarer, men man skal være forudseende mht. timing. Hvis man skal have et juleprodukt til at være aktuelt i søgeresultaterne, så skal man allerede gå i gang i september eller oktober alt efter hvor stor konkurrence, der er på søgeordene.
Læs mere om os: