Det der trækker SEO over i den retning….
Det der trækker SEO over i den retning, hvor man kan advokere for at det ikke er en stueren disciplin er det med, at man ikke kan se hvem der ligger højt på en side fordi de har en indbygget troværdighed, og hvem der ligger højt på en side, fordi der er blevet arbejdet med at optimere denne side.
Som forbruger
Det er derfor svært som forbruger at vide om man sidder og kigger på et produkt der bliver holdt kunstigt populært, eller om man sidder og kigger på et produkt der virkelig er populært for dets funktioner i sig selv. SEO gør det endnu sværere at finde rundt i hvilke produkter der er gode, og hvilke der ikke er. Hvad trækker så SEO over mod, at disciplinen kan forsvares som værende ok? Jamen det gør jo, at alle bare kan arbejde med SEO så meget som de overhovedet vil. SEO er en del af det frie markeds kræfter.
Er SEO så mest godt eller mest skidt?
Der kan næsten ikke svares ordentligt på dette spørgsmål om, om SEO er godt eller skidt, og hvad det i overvejende grad er. Men det der kan konstateres er, at SEO findes, og at det for mange virksomheder ender med at blive et nødvendigt onde, fordi de ellers ser, at de mister kunder og popularitet, som andre virksomheder ved hjælp af SEO overhaler den indenom og tager.
Mange kunder har nemlig en gemt tro på, at det produkt der ligger øverst på søgemaskinerne er det bedste produkt inden for sin kategori, og derfor har de tendens til at vælge dette produkt uden at tænke mere kritisk over sagerne. Derfor kan det være svært at overse disciplinen SEO, fordi den faktisk har rigtig meget magt.
Læs mere: