SEO – Vedvarende optimering giver resultater på langt
Online marketing dækker i dag over en lang række begreber. SEO (Search Engine Optimization eller blot Søgemaskineoptimering) er velkendt blandt mange. Ihvertfald begrebet. Det er straks noget andet at have succes med SEO.
Billeder til sociale medier og hjemmesider
Det kræver mange års erfaring med SEO arbejdet
Det kræver mange års erfaring med SEO arbejdet og en altid opdateret viden at få resultater i toppen af søgemaskinerne. Derfor får mange virksomheder også hjælp fra mere erfarne SEO konsulenter, når det gælder om at komme til tops i søgeresultaterne.
Til tops med Google My Business
Et af de nyeste begreber indenfor online marketing er Google My Business. Få en intro til Google My Business her. Google My Business blev introduceret tilbage i forsommeren. Google My Business slår de tidligere Google Places, Google+ Local og Google+ sammen i ét samlet betjeningspanel – og det er smart. Arbejdet med Google My Business kræver ikke i samme omfang samme ekspertviden for at opnå gode resultater, som det kræves indenfor SEO.
Google My Business påvirker nemlig dine lokale SEO
Og derfor er dette nye begreb også meget interessant for især mindre virksomheder. Det kræver nemlig ikke samme store budgetter at komme til tops i søgeresultaterne. Google My Business påvirker nemlig dine lokale SEO ved at påvirke din såkaldte Local Side Panel(højreside-resultatet i Google Søgeordresultat) og Googles Local Package(Listen med lokale lokationer/butikker/kontorer i Googles søgeresultat).
Local Side Panel
Idag har man som virksomhedsejer eller marketingmedarbejder fået flere og bedre muligheder for at styrke ens synlighed i søgeresultatet. Med Google Local Side Panel har man nemlig mulighed for at styre kontrollen med flere vigtige og synlige parametre i Googles søgeresultat. Nemlig billede af virksomheden, placering på Google Maps, NAP informationer (navn, adresse og telefonnummer), åbningstider, samt vigtige opdateringer/nyheder fra virksomhedens.
Google My Business
Dette styres fra Google My Business. Straks når du oprettet din virksomhedssider på Google My Business, så har du mulighed for at udfylde vigtige informationer om virksomheden. Nu starter det lokale SEO arbejde. Sørg for at få verificeret virksomheder (kode tilsendes), og udfyldt din profil 100%. Prøv f.eks. at lave en søgning på Hotel Vejlefjord via Google og se resultatet.
Google Local Package
Dette er listen af lokale listings, som du ofte ser i søgeresultatet ved lokal søgninger. Din virksomheds tilstedeværelse og synlighed i Google lokale listings styres ligeledes fra Google My Business. Så det er bare med at komme i gang.
Kom i gang med Google My Business
Google My Business hjælper dig dermed komme til tops i Googles søgeresultater og få endnu bedre resultater. Ved at have kontrollen med sin virksomhedsprofil (verificeret Google+ side), har man mulighed for at optimere sin profil til lokale søgninger og brand søgninger.
Læs mere her: