+4542679011 mail@asmussenmedia.dk

Er du bevidst om dit valg af farver i din markedsføring ?

Jeg kom til at glemme alt

Da jeg startede min virksomhed, og stod foran at skulle markedsføre den på hjemmeside, visitkort og lign, kom jeg til at glemme alt det jeg godt vidste. Jeg var så stolt af at skulle derud med mine ydelser og mine produkter, og jeg havde så travlt med at vise alt, hvad jeg kunne, at jeg glemte at tænke på hvem der var i den anden ende.

Jeg glemte alt som jeg normalt ville rådgive dig til

Jeg lavede en hjemmeside, som var smart og vældig fancy pancy, hvor siderne åbnede sig som en bog når du scrollede ned. Hvor menuen var 3 små streger i øverste højre hjørne masteron usa for sale. Og det var altså før vi alle sammen blev vant til at menuer så sådan ud på mobilen. Og så valgte jeg denne her fede kolde knækkede gule, som gennemgående farve, fordi den var meget fremme i mode billedet på det tidspunkt – og jeg skulle være med.

Mød fotografen

Og så skete det

Jeg lavede den færdig og sendte den ud i verden, og så skete det. Nemlig In-gen-ting.

Eller det vil sige jeg fik da et par tilbage meldinger at folk ikke kunne finde rundt på den. Og jeg kunne se at de heller ikke blev det så længe…..

Og så blev jeg jo nød til at begynde at tænke mig om.

Jeg vidste det jo godt

Og så skabte jeg den farve harmoni som du ser her over. For i virkeligeheden ved jeg det jo godt, jeg skal have fokus på hvem der er mine kunder, hvordan min markedsføring virker på dem.

Langt største delen af hvordan vi markedsfører os handler om mavefornemmelse – den mave fornemmelse vi giver vores kunder når de lander på vores hjemmeside, Facebookside eller sidder med vores flyer i hånden. Så derfor blev jeg nød til at tænke på hvilke signaler jeg ønsker at sende, hvilke signaler som sælger mit produkt. Og langt største delen af vores mavefornemmelse dannes af det visuelle, af farverne.

Og lige så snart  jeg fik varme bløde farver på, for at signalere det nærvær og personlige markedsføring af jeres virksomheder, som jeg elsker at levere, så begyndte der at ske noget.

De blev længere

Jeg begyndte at kunne se at mine besøg på hjemmesiden blev længere, og endnu bedre mine kunder begyndte at vende tilbage. Igen og igen.

Og aller bedst jeg fik flere og flere kunder.

De tilbagemeldinger jeg fik ændrede sig også. i stedet for “vi kan ikke finde rundt”, lød det nu ” hvor er der roligt og behageligt, jeg føler mig velkommen”

Hvad vil du gerne signalere?

Du har helt sikkert helt styr på hvilken oplevelse du gerne vil have at dine kunder har i kontakten med dig og dine produkter. Men har du tænkt over om den oplevelse, den mavefornemmelse ses i i de farver du bruger i din markedsføring?

Er det den spændende røde, med fart over feltet og lidenskab som er signalet på dine værdier?

Er det den optimistiske gule, som også kan slå over i uærlighed og sygdom, hvis ikke du bruger den med omtanke?

Er det den naturlige grønne, som udstråler livskraft og fornyelse?

Eller er det mon den stabile blå, den spirituelle lilla, den pålidelige grå.

Eller er det den jordbundne brune, med dens referencer til natur og efterår?

Højst sandsynligt er det en kombination af flere af dem i harmoni med de farver, som du naturligt omgiver dig med. De farver som er i din butik, i din klinik eller på dit kontor.

Læs mere: